loading...
سایت تفریحی وسرگرمی تازه ها
امیر بازدید : 253 چهارشنبه 11 آذر 1394 نظرات (0)

خیلی از بانوان علاقه دارند بتوانند یک کباب کوبیده خیلی خوشمزه درست کنند برای همین امروز قصد داریم طرز تهیه یک کباب کوبیده نگینی خوشمزه را برای شما اموزش بدیم . نکته ی خیلی مهم در تهیه این کباب پختن ان روی آتش خیلی تند است . مواد اولیه این کباب برای ۱۰ نفر می باشد..‌.

موادلازم وطرزتهیه در ادامه مطلب سایت تازه ها..‌‌.


 

آموزش پخت کباب نگینی

 

خیلی از بانوان علاقه دارند بتوانند یک کباب کوبیده خیلی خوشمزه درست کنند برای همین امروز قصد داریم طرز تهیه یک کباب کوبیده نگینی خوشمزه را برای شما اموزش بدیم . نکته ی خیلی مهم در تهیه این کباب پختن ان روی آتش خیلی تند است . مواد اولیه این کباب برای ۱۰ نفر می باشد

کباب کوبیده یکی از غذاهای سنتی ایرانی هاست که نوع اصلی دارد؛ کباب کوبیده ساده، کباب کوبیده لقمه ای، کباب نگینی (که روی گوشت به سیخ کشیده شده، تکه های کوچک جوجه کباب گذاشته می شود)

مواد لازم کباب نگینی :

  • نمک و فلفل = به میزان لازم
  • جوز هندی = یک سوم عدد
  • پیاز = نیم کیلو
  • گوشت (نیم کیلو قلوه گاه گوسفندی و نیم کیلو ماهیچه گوساله)
  • گوشت گوساله = نیم کیلو
  • گوشت گوسفندی = نیم کیلو
  • فیله مرغ = نیم کیلو
  • زعفران دم کرده = به میزان لازم
  • لیمو ترش
  • گوجه فرنگی
  • سماق
  • سیخ کباب

طرز تهیه کباب نگینی :

ابتدا دو نوع گوشت گوسفند و گوساله را پاک کرده و بشویید و یک ساعت اجازه دهید کاملا خشک شوند. سپس آنها را با هم مخلوط کرده و دوبار چرخ کنید.

( گوشت را به نسبت برابر، نیمی گوسفندی و نیمی گوساله، با هم دو بار چرخ کنید)

پیازها را پوست کنده و چرخ کنید و آب آنها را کامل بگیرید به طوری که اصلا آب نداشته باشند. کمی از آب پیاز را نگه دارید.

گرفتن آب پیاز

-بهتر است پیاز چرخ کرده را یک شب تا صبح در یخچال قرار دهید تا آب بیندازد و آب آن جدا شود. سپس پیاز را چنگ زده در تنظیف بریزید و حسابی فشار دهید تا آب آن خارج شود تا تفاله پیاز به دست آید. دقت کنید ظرف پیاز حتما باید دارای درپوش چفت باشد!

اینکه پیاز شما آب نداشته باشد نکته بسیار مهمی ست که ممکن است در صورت عدم توجه باعث ریختن کباب از سیخ شود.

– برای گرفتن آب پیاز می توانید پیاز رنده شده را در تنظیفی تمیز بریزید و آب آن را بگیرید. به طوری که حتی قطره ای آب باقی نماند. یادتان باشد که زیاده روی در مصرف پیاز باعث وارفتن کباب و ایجاد بوی بد در غذا می شود.

– در صورتی که دوست دارید از مقدار بیشتری پیاز استفاده کنید، باید آب آن را بگیرید.

-پیاز ها را می توانید داخل یه پارچه بریزید تا آبش کشیده شود !

 

نمک و جوزهندی را به پیاز اضافه کرده و پیاز را به گوشتی که از قبل دو بار چرخ شده اضافه کرده مجدداً یک بار دیگر چرخ کنید.

سپس گوشت را در یک ظرف بزرگ بریزید و آن را با کف دست حسابی ورز دهید. برای این کار می توانید از غذاساز نیز استفاده کرده و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بگذارید تا گوشت حسابی کش بیاید.

سپس به مدت ۱۵ دقیقه (توصیه می شود ۲۴ ساعت) گوشت را در یخچال قرار دهید تا قدری سرد شود. سپس ازگوشت تکه هایی به وزن ۱۰۰ تا۱۵۰ گرم  چانه بگیرید.

دست را با آب پیاز مرطوب کرده و گوشت را به سیخ بکشید. (یعنی با دست گوشت را به طور یکنواخت فرم داده و انتها و ابتدای سیخ را با فشار انگشتانتان روی سیخ بچسبانید تا کباب نریزد).

از آب پیاز موقع به سیخ کشیدن کباب استفاده کنید به جاى آبى که به دستتون میزنید و کباب را فرم میدین اینکار طعم خوبى هم میده به کبابتون

وسط هر برش یک تکه از فیله مرغ به صورت نگین قرار دهید.

میزان چربی گوشت و ورزدادن کافی، پیش از سیخ کشیدن کباب، دو عامل مهم برای تهیه کبابی باکیفیت است. بهتر است کباب سنتی را روی آتش ذغال تهیه کرده و با نان سنگک و سماق میل کنید.

در صورت تمایل از زعفران غلیظ دم کشیده نیز می توانید استفاده کنید.به این صورت که آن را یا در مایه کوبیده یا روی کباب بریزید.

طرز تهیه کباب نگینی

 

طرز تهیه کباب نگینی

نکات کباب نگینی :

برای آماده سازی و طبخ کباب کوبیده ساده باید چند نکته را رعایت کرد:

– مهم ترین نکته هنگام تهیه کباب کوبیده، آب پیاز است که حتما باید کاملا گرفته و فقط پیاز رنده شده به گوشت اضافه شود. گوشت کباب کوبیده را چندین بار چرخ کنید و بعد خوب با پیاز ورز دهید تا یک تکه شود. هر چقدر گوشت بیشتر چرخ شود و بیشتر ورز داده شود احتمال نریختن آن از سیخ بیشتر است.

– گوشت مورد استفاده در کباب کوبیده بهتر است از دو بخش چرب و خشک تشکیل شود ( نه خیلی چرب باشد و نه خیلی خشک) ، یعنی گوشت نسبت چربی بیشتر یا کمتری داشته باشد. بهترین قسمت ها قلوه‌گاه (گوشت نیم‌دنده‌ها)و ران و شکمبه هستند که توصیه می شود مخلوط و با هم چرخ شوند. معمولا از گوشت گوسفند برای کباب کوبیده استفاده میشود ولی مخلوطی از گوشت گوسفند و گوساله نیز میتوان استفاده کرد. اگر می‌خواهید از مخلوط گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید، دوسوم آن گوسفند باشد و یک‌سوم گوشت گوساله باید باشد.

از جوش شیرین در تهیه کباب هرگز استفاده نکنید

– هرگز برای تهیه کباب کوبیده از آرد، نان خشک یا جوش شیرین استفاده نکنید، زیرا اگر تمام نکته ها را در تهیه مایه گوشت به کار ببرید، دیگر استفاده از مواد یاد شده، آن هم برای راحت تر به سیخ کشیدن کباب، لزومی ندارد.

استفاده از جوش شیرین در آشپزی موجب بروز عوارض گوناگون برای مصرف کنندگان این گونه غذاها می شود. سود (باقیمانده از تجزیه جوش شیرین) در مقابل حرارت با ثبات است و در محصول باقی وغذا را قلیایی و نا مطلوب می کند . از طرفی به کار بردن جوش شیرین روی رنگ کباب اثر می گذارد و آن را کدر می کند، استفاده از جوش شیرین موجب سفت شدن کباب و زود بریان شدن می شود و برای انسان مضر است. هم چنین باعث هضم نشدن غذا و ایجاد اختلال در دستگاه گوارشی و جذب نشدن بعضی فلزات مفید می شود و زمینه را برای جذب فلزات سنگین و سرطان زا فراهم می کند و با ایجاد آلکالوز متابولیک زمینه ی سرطان زایی را فراهم می سازد .

کربنات سدیم با تأثیر بر اسید کلریدریک ترشح شده ، در معده موجب خنثی شدن اسید معده شده و منجر به اختلالات عمل هضم و انواع سوء هاضمه به دلیل تحریک معده برای ترشح هر چند بیشتر اسید می شود ،ضمن اینکه منجر به اختلال جذب مواد غذایی از جمله : قند ،اسید چرب ،اسید آمینه ،عناصر معدنی و ویتامین های محلول در آب نیز خواهد شد . از سوی دیگر این ماده اثر خورنده و نابود کننده بر پوشش دستگاه گوارش داشته و موجب انواع گاستریت و زخم دستگاه گوارش می شود .
جوش شیرین ، آهن موجود در گوشت را در روده غیر قابا استفاده می کنند . جذب آهن در معده و روده انجام می گیرد و بستگی به عواملی همچون :غلظت آهن،حالت اسیدی شیره معده و ویتامین B12 و … دارد . آهن مواد غذایی بیشتر ۳ظرفیتی است و پس از احیا شدن به ماده ای موسوم به آپوفرتین متصل و جذب می شود . افزایش PH دستگاه گوارش مانع از احیاء آهن ۳ ظرفیتی و تشکیل آهن ۲ ظرفیتی و به تبع آن آپوفرتین می شود و از این طریق جذب آهن را مختل می کند .

– استفاده از زردچوبه در تهیه این غذا خطای بزرگی است. فراموش نکنید که ادویه های مناسب کباب کوبیده، زعفران، نمک و مقدار کمی فلفل سیاه هستند. البته زعفران را در کباب کوبیده زعفرانی استفاده می کنند و لزومی ندارد که در کباب کوبیده ساده ریخته شود.

– بعد از مخلوط کردن تمام مواد با هم، بهتر است که چند ساعت گوشت در یخچال بماند تا در اصطلاح آشپزی «بیات» شود. این کار باعث می شود گوشت به سیخ کشیده شده نریزد.

– بعد از به سیخ کشیدن کباب ها، سیخ ها را هم مدتی در یخچال قرار دهید و بعد آنها را برای طبخ روی آتش بگذارید تا از ریختن گوشت روی آتش جلوگیری شود. سیخ مخصوص کباب کوبیده، پهن است؛ نکته‌ای که برای درست کردن کباب کوبیده در رابطه با سیخ آن باید حتما در نظر بگیرید این است که سیخ کباب نباید نو باشد. اگر سیخ شما نو است بهترین کار این است که یک بار آن را حتی بدون کباب روی آتش بگذارید.
– فاصله سیخ ها از آتش نباید کم باشد زیرا باعث می شود کباب ها بسوزند. این فاصله زیاد هم نباید باشد تا کباب ها نپخته باقی نمانند. تند تند چرخاندن سیخ ها هم باعث می شود مغز کباب ها نپخته بماند پس به آرامی آنها را روی آتش بگردانید.
– صرف نظر از ارزش غذایی، خوش طعم ترین نوشیدنی با کباب کوبیده دوغ مزه دار شده با سماق، گل سرخ، نعناع و پونه خشک است که توصیه می شود با نمک کم تهیه شود.

– خیلی مهم است که بدانید از گوشت تازه، کباب کوبیده به عمل نمی‌آید،بهتر است گوشت ۲۴ ساعت در یخچال بماند.

– اگر کباب‌پز به اندازه کافی گرم نشده باشد کباب می‌ریزد. سعی کنید وقتی کاملا داغ شد از آن استفاده کنید.
– اگر کباب روی سیخ ریخت، کمی آرد سوخاری و تخم‌مرغ اضافه می‌کنیم.

-بهتر است برای کباب کردن از آتش بسیار تند استفاده کنید و چند ثانیه اول کباب را زود به زود بچرخانید تا مایه آن نریزد.

– برای اینکه کباب روی آتش نریزد، ابتدا آتش باید تند باشد و خیلی سریع سیخ‌ها را می‌چرخانیم. بعد از اینکه گوشت روی سیخ خودش را گرفت، آتش را ملایم‌تر می‌کنیم. اگر روی منقل گوشت‌ها را کباب می‌کنیم، کمتر ذغال را باد می‌زنیم و می‌گذاریم تا کباب مغز پخت شود.

– اگر گوشتمان خیلی چرب باشد، احتمال ریختن آن در آتش بیشتر می‌شود.

–اگر گوشت را خیلی زیاد ورز بدهید احتمال ریختن گوشت خیلی کم میشود.

– توجه داشته باشید هرچه گوشت سردتر باشد احتمال ریختن آن کمتر است پس بهتر است بعد از سیخ زدن آن را ۲ساعت داخل یخچال قرار دهید.

– گوشت حتما باید بدون آب باشد ، و خیلی چرب هم نباشد.

-سیخ شما باید سرد و خشک باشد ، اگر سیخ را تازه شستید خشک کرده و نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید.

-اگر دیدید که کباب شما درحال ریختن است کمی پودر سوخاری و خیلی خیلی کم جوش شیرین به گوشت اضافه کنید. و دوباره ورز بدید.

-سعی کنید اصلا گوشت را چنگ نزنید و به قول کبابی ها آن را کف بزنید یعنی گوشت را روی هم برگردانید و باز با دست فشار داده قسمت دیگر را برگردانید (به ضورت دورانی).

اگر چربی خون دارید

چربی های مرئی گوشت را تا جایی که می توانید بگیرید. البته این موضوع باعث خشک شدن کباب کوبیده خواهد شد. در ضمن از افزودن کره به این غذا خودداری کنید زیرا با این کار مقدار کالری دریافتی تان چند برابر خواهد شد. به جای خوردن حجم زیادی برنج با کباب، آن را با بشقابی از سالاد سبزی های تازه میل کنید تا انرژی مازاد دریافتی، اضافه وزن و افزایش چربی خون را برای شما در پی نداشته باشد.

اگر کم خونی دارید

گوشت قرمز از منابع عالی آهن است بنابراین خوردن یک سیخ کباب کوبیده می تواند مقادیر قابل ملاحظه ای آهن را به بدنتان برساند، البته اگر این غذا را با آبلیموی تازه یا یک لیوان آب پرتقال بخورید. فراموش نکنید که خوردن کباب با ماست یا دوغ، به دلیل کلسیمی که در این مواد غذایی وجود دارد، باعث کاهش جذب آهن می شود پس به جای یک کاسه ماست موسیر، کباب تان را با یک بشقاب سالاد بخورید.

اگر یبوست دارید

بهتر است کباب را با سبزی های کباب شده ای مانند گوجه فرنگی، قارچ و فلفل سبز یا دلمه ای همراه کنید تا فیبر دریافتی تان افزایش و عملکرد دستگاه گوارش تان بهبود یابد. البته افزودن کمی روغن زیتون به غذا نیز موثر خواهد بود و چه بهتر که نوشیدنی همراه کباب، یک لیوان آب باشد.

منبع پاتوق من وتو

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلودآهنگ هاي جدید،بيوگرافي وعکس بازيگران وخواننده ها,داستان وحکايت,دانلودبازي اندرويد،آشپزی،آرایش وزیبایی،مدولباس و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    هرچند روزيکباربه سايت تازه هامراجعه ميکنيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4347
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 40
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 160
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 237
  • باردید دیروز : 107
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 237
  • بازدید ماه : 1,206
  • بازدید سال : 33,969
  • بازدید کلی : 2,879,399